De 3 valkuilen binnen Employer Branding

Alhoewel bedrijven vaak denken niets verkeerds te kunnen doen met employer branding campagnes, zijn er toch een aantal don’ts waarvan we jou willen inlichten. 

1) Teveel focus op de sollicitaties

Employer Branding

Vele bedrijven denken dat het bij de sollicitatie begint en eindigt. Om een grote talent pool te hebben, én te behouden, is er veel meer nodig dan enkel het schrijven van goede vacatures & het binnenkrijgen van applicaties! 

Alhoewel dat binnenkomende applicaties de kers op de taart zijn, zou dit niet de gehele focus moeten zijn. 

Echter, er zijn veel meer facetten. Er is in feite niets dat echt garandeert dat kandidaten niet afhaken op een bepaald stadium. 

Houd ze daarom dus warm. Vermijd omslachtige selectierondes en probeer ook eens af en toe de focus te leggen op de kandidaat als persoon en wat die persoon juist zoekt, in plaats van wat de hiring manager zoekt. 

2) Een gebrek aan authenticiteit

Employer Branding

Soms lijkt het wel alsof bedrijven de social content planning van andere bedrijven overnemen. Een gebrek aan inspiratie? Of aan authenticiteit? 

In ieder geval, het is doorzichtbaar. Probeer op je eigen waarden en normen te focussen, zodat de identiteit van het bedrijf echt naar voren komt. (Weet je niet hoe hier aan te beginnen? Misschien kan Pantelco jou wel helpen. )

 

3) Creativiteit: een eindeloze inspanning

Employer Branding

Enorm veel bedrijven zetten in op de user interfaces van hun job platform. Ze pakken uit met chique designs en mooie kleuren. Echter is dit een inspanning die nooit perfect kan zijn. Of je zou al voor iedereen een gepersonaliseerde pagina moeten maken. 😉 

Alhoewel dat design een significante rol speelt, zou dit niet de focus moeten zijn binnen employer branding. 

At the end of the day, het is de applicant die zich thuis moet voelen bij de bedrijfscultuur en de mensen binnen het bedrijf. 

Jobmotivation helpt je verder!

Je hoeft er uiteraard niet alleen voor te staan. Weet je niet hoe je authentiek uit de hoek kan komen? Zie je het bos door de bomen niet meer met wat eerst gedaan dient te worden? Of weet je niet welke soort content het beste converteert? 

We geven op 25 augustus een nieuwe editie van onze “Employer Branding via Sociale media” masterclass. Dit is een digitale training die je helpt met het opbouwen van credibiliteit als bedrijf, via sociale media. 

Misschien ook interessant?

We schreven laatst ook een blog over 5 tips voor een goede employer branding. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.