Waarom geraken mensen ontmoedigd, opgebrand en vol excuses?
Waarom toch, als we ons personeel vooraf goed screenen en onze interne mensen de beste opleidingen en begeleidingen geven, geraken ze ontmoedigd, opgebrand en vol excuses?
En wat kunnen we er aan doen?
Hoe vervelend is het om alle tijd en moeite in je mensen te steken om hen nadien te zien afhaken, hen niet op de rails te krijgen of houden en de ene afwezigheid na de ander te moeten incasseren?
Hoe komt dat toch en wat kunnen we er aan doen?
Is het omdat ze onbekwaam en incompetent zijn? Nee want daarop zijn ze gescreend en getest en ze hebben opleidingen genoten.
Ligt het aan de omstandigheden? Ja en nee.
De omstandigheden veranderen, er worden hogere eisen gesteld, men verwacht meer en meer van een mens. We laden steeds meer en meer taken en verantwoordelijkheden op de schouders van onze mensen.
Daarom bieden we alles: een mooi kantoor, de beste tools, opleidingen, bonussen, variatie, enz.
En toch vertrekken mensen. Wat kan je daar aan doen?
Wat missen we hier, werkelijk?
Het is niet zo moeilijk.
Om beter te kunnen inspelen op wisselende omstandigheden en tijden moeten we weten wat onze mensen werkelijk drijft en vooral ook… hoelang?
Want we kunnen wel algemeen denken in termen van zingeving, bonussen, een incentive en teamparty’s. Maar voor wie is dat geschikt en hoelang blijft dat werken?
Hiervoor moeten we hun ware motivaties kennen en hen helpen daar zelf ook bewust van te worden. We bevragen bij de sollicitatie wel wat hen motiveert en krijgen dan een mooi antwoordje. Maar dat blijkt in de praktijk vaak geen stand te houden.
Dus hoe kunnen we dan de ware motivaties kennen, als men het zelf ook niet echt of maar oppervlakkig weet?
Zou het niet eenvoudiger zijn als je al bij de de eerste screening meteen weet wat hen werkelijk drijft? En op basis van een eenvoudig verslag daarop weet in te spelen? Zou het ook voor hen niet beter zijn als ze vooraf weten wat hen werkelijk drijft zodat ze niet in de verkeerde job of functie terecht komen?
Nu kan je op basis van 40 keuzes in amper 40 minuten exact weten wat hen werkelijk motiveert, hoelang ze gemotiveerd zijn en hoe je ze werkelijk dient aan te spreken en aan te sturen.
Benieuwd?
Contacteer ons gratis en vrijblijvend voor een test op telefoonnummer + 055 305 270