Beschikt jouw bedrijf over een goede employer branding?

Beschikt jouw bedrijf over een goede employer branding?

employer branding

Of je er nu actief mee bezig bent of niet, elk bedrijf heeft er al een. 

De grootste deal breaker voor wervingssucces en -productiviteit is het hebben van een employer branding die toptalent naar je toe trekt. Dit in plaats van voortdurend op zoek te moeten gaan naar personeel. In deze blog geven we de 5 doorslaggevende voordelen van een goede employer branding. Kan jij ze alle 5 afchecken?

1) Je weet sneller en beter talent aan te trekken

De kans is groter dat de beste mensen bij je willen komen werken wanneer duidelijk wordt gemaakt dat je bedrijf een goede reputatie heeft. Wanneer er algemeen geweten is dat je bedrijf investeert in haar mensen, dan zit de reputatie goed. 

2) Jouw employee-retentie stijgt

Medewerkers die van hun werkplek houden, en een goed gevoel hebben over de bedrijfscultuur en de waarden ervan delen, zijn minder geneigd om ander werk te zoeken.

3) Men begrijpt waar je voor staat

Je mag dan wel het merk van je organisatie “leven en ademen”, maar hoe ziet de rest van de wereld je? Zien ze je überhaupt wel? Een sterke employer brand laat zien waar je voor staat en verhoogt de zichtbaarheid opmerkelijk. 

4) Je klantenservice zal verbeteren

Als je eigen mensen tevreden zijn, kan dat op anderen “overslaan” – bijvoorbeeld op klanten en leveranciers. Je verkoop kan zelfs verbeteren, omdat klanten vaak graag kopen bij een bedrijf dat zijn werknemers goed behandelt.

5) Je medewerkers worden productiever

Een organisatie die haar mensen motiveert en inspireert, zal al snel merken dat medewerkers hierop reageren door hun inzet te verhogen. Ze geloven in hun organisatie’s visie en doelen, en willen hier een deel van uitmaken. 

Benieuwd hoe wij jouw Employer branding naar een hoger (digitaler) niveau kunnen brengen?

Jobmotivation geeft trainings over hoe je jouw employer branding kan digitaliseren, door middel van mensen te engageren via sociale media. Samen maken we met jou een content planning en delen we met jou de best practises. 

Op 24 mei valt onze volgend webinar, ben je er ook bij?